söndag 30 januari 2011

Min studentlägenhet




Eftersom jag har en bra bit hemifrån till plugget, närmare bestämt ca 15 mil enkel resa så skaffade vi en studentlägenhet som jag skulle ha sista året för övernattning. Jag hann bo där i 2 månader eftersom jag saknade familjen för mycket. Så jag sa upp kontraktet och under de tre månaders uppsägningstid man har fixade jag en kille som hyr i andra hand. Allt gick väldigt fort, jag la ut lägenheten på blocket och dagen efter blev jag nedringd. Hade visning för dem mest intressanta, vi skrev 2:a handskontrakt och samma kväll packade jag och Linda ihop allt utom möblerna i vår bil för att åka hem i mörkret efter en god och välförtjänst pizza.

Imorgon är det dags att säga hej då till lägenheten och hämta hem alla möbler som är kvar. Som tur är har Anders (=maken) tillbringat sin gårdag till att röjja i garaget för att vi ska få plats med grejjerna, annars vet jag inte var vi hade gjort av dessa. Förhoppningsvis kan jag haka på en loppis till våren för att bli av med allt och lite till här hemma:)

Bilder från lägenhetens tid:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar