onsdag 23 mars 2011

Mys + pluggtankar

Nu är det bara vår lilla familj i huset, några bowlar och några är ute och käkar lunch. Första gånger på denna resa vi är ensamna.

Gissa vad vi gör? Maken vilar på loftet, skruttis kollar på Tarzan och jag passar på att plugga lite.

Skruttis nedbäddad i soffan



Jag och mitt tentaplugg:)



Jag kan verkligen inte fatta, om 8 dagar har jag min sista tenta. Det är helt galet vad tiden har gått fort och vilken galen tid det har varit. Jag förstår många gånger inte hur jag fixat de långa resorna och tempot ska vi inte prata om,att jag inte gav upp första året när jag fortfarande var sjuk förstår jag ännu inte. Jag är envis och har vart väldigt motiverad, kanske har jag har svaret där!

Efter tentan tar 10 veckor vid i form av C-uppsats. Jag kommer slita som ett djur för att hinna få upp den för opponering innan sommarlovet startar. En del har pratat om snittid på 10 timmar om dagen i början för att hinna med, några andra har kört 6 timmar per dag men de har heller inte hunnit bli färdig med den i tid. Någon som inte körde varje dag och skulle få upp den i juni, fick slita till oktober (alltså 2-3 månader till). Förutom att köra igång i full fart från början har jag även fått tipset att SMALNA av min frågeställning så mycket det bara går.

Jag har ett litet försprång då jag redan vet varifrån jag kommer få mina intervjudeltagare och jag är så otroligt glad och tacksam för det. När jag fick reda på det så kunde jag börjat gråta av lättnad, nu är det ju bara funderingar kring HUR jag ska "sälja" in mig så det finns några som också vill delta i mina intervjuer. Men även finjustera min frågeställning.

Men vet ni vad, jag får göra det dagen efter denna enorma tenta för nu måste jag fokusera på en sak i taget. En nödvändighet om jag ska ha möjlighet att även fokusera kring vikten.


-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar