torsdag 26 maj 2011

Snart tentadags.....

Känns som om det enda jag skriver om just nu är tenta, plugg, uppsats etc. Iförsig är det så när man är studerande, man är aldrig ledig. Det kretsar ständigt saker i huvudet, dock är det extremt vid tentaskrivning, speciellt om man ska skriva två direkt efter varandra som jag ska göra imorgon.

Nu är det 20 tim kvar tills jag sitter där i tentasalen med alla kurskamrater och pillrar nervöst på pennorna, kollar för hundrade gången att körkortet verkligen är med, känner på vattenflaskan att den verkligen är påfylld och springer på toaletten för sista gången innan det är dags att få tentorna utdelade. För när de väl är utdelade så har tentavakterna stenkoll på att man inte får prata, fuska samt de första 30 min får man varken lämna salen eller gå på toa (jag som inte brukar få panik, kan lätt få det när man vet att man absolut inte får göra något annat än att sitta kvar där på sin plats och glo ner i sina papper).

Jag önskade att jag hade några dagar till på mig för jag känner mig väldigt osäker på om min kunskap kommer att räcka till båda tentorna. Jag försöker att tänka att dessa tentor är inte på liv och död, utan det är ju faktiskt så att jag kan skriva om dem i augusti om jag inte skulle bli godkänt.

Det blir bara lite högt tempo då eftersom jag har valt att ta upp min uppsats för opponering i augusti samt att jag börjar jobba heltid fr.o.m. augusti. Men det löser sig alltid, om inte annat så har jag ju 3 veckors ledighet i november där jag kan vila upp mig på.

Skruttis har precis somnat och maken är på vårfest med examen som tema. Så nu ska jag göra en sista djupdykning i alla papper, denna gång ska jag inte sitta till 3.00. Senast 24.00 ska jag ligga i säng, då får jag iallafall 5 tim sömn:)

Älsklingen i hans examenskavaj från 9:an (22år sen:)):



Just nu: jag och mitt pluggande


-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar