torsdag 27 januari 2011

Dag 1-21 med den snabba dieten (VLCD = 600kcal/dag)

Min "sista" måltid, dagen innan den 3 januari 2011.
Plockmat med nybakat bröd.

Dag 1 (110103):
Konditionstest och gyminstruktion idag på Itrim, hör och häpna men den visade på att jag hade god kondition. Vet inte om det beror på att jag hade M framför mig som puschade på mig eller om jag faktiskt har bra kondis (tror själv på det förstnämnda). Blodsmak i munnen och svårt att andas i den kalla luften var iallafall mitt resultat.

Åt soppa och shake 4ggr/dag -gick bra!

Mitt lilla matförråd på kontoret:)


Dag 2 (110104)
Shit vad ont i kroppen jag har efter träningen på Itrims gym igår -den är verkligen effektiv. Mina uppsatta mål är att träna minst 2 ggr/veckan. Tjuvvägde mig idag och vågen stod på -1.3kg:).

Har gått super även idag, dock lite frussen och lite "låg".

Första frukosten:


Dag 3 (110105)
Hungrig, trött....kanske tröttheten beror på att jga steg upp 5.00 efter 4.5 timmes sömn. Idag blev det både träning, föreläsning och vi hade 37 års kalas för maken. Innan kalaset befann jag mig i ett tillstånd av okoncentration, frussen och huvudvärk men när alla väl kommit så försvann det och kalaset gick kanon, jag var så motiverad så jag tänkte inte ens på allt som fanns på fikabordet.



Dag 4 (110106)
Vågen idag: 86,5kg (=-2,3kg på 3 dagar).

Är en skitdag idag, är sur, irriterad och frustrerad. Kanske det kan bero på att jag missat att ta min PMS medicin så ångesten ligger där och pyr. Vill just nu äta mat och inte alls äta soppa.


Dag 5 (110107)
Idag var det en riktigt bra dag!
**Suttit på Mc Donalds och frestats, åt min shake i bilen SÅ nöjd över mig själv!
**Har tränat med bästisen .
**Tjänade 2 000kr när jag fyndade träningskläder för halva reapriset på Stadium.
**Lagade delikat middat till familjen med pommes, stekt korv och mycket sallad.
**Gjorde hemalagad blåbärspaj med vanliljsås till skruttis medan maken jobbar sent.
**Efter jag pluggat klart på kvällskvisten blev det spel med skruttis.

Spel med dottern:


Dag 6 (110108)

Oj, vad sex dagar går fort. Även idag har det varit toppen, Till lördagsmys blev det en halv burk cola light, dock inte så gott som jag trodde det skulle vara.

Mitt lördagsmys:


Dag 7 (110109)
Första veckan = -3,3kg (helt fantastiskt!)

Idag var vi iväg och åkte skridskor, har ju inte gjort det sedan plugget....var Bambi på hal is som höll sig på sidorna. Sen har vi det där med matlaning. Ända sedan dag 1 så har jag lagat mat till familjen, med alla konstiga råvaror....det är min räddning att få känna och lukta på maten.

Min nya Lexingtonväska passade perfekt för all packning:)

 
Dag 8 (110110)
Sitter på tåget hem från föreläsningen med Melissa Horn stämma i öronen, i magen ligger en delikat chokladshake. Blir lite tentaplugg ikväll och förberedelser till opponeringen av en annans B-uppsats imorgon. Sitter och funderar samt planerar inför min examensfest i sommar.....ska bli riktigt skoj.

I mitt knä:


Dag 9 (110111)
Har tränat Zumba för första gången idag -bland det roligaste jag provat! Har nu gått ner -4,3 kg, och vågen visar på 84,5kg...känns grymt bra!


Dag 10 (110112)
Har gått bra idag, tenta imorgon. Så ni kan ju gissa vad jag gör nu:)


Dag 11 (110113)
Tenta idag, är inte motiverad -känner mig just nu rätt skoltrött.

Dagens bild:

 
Dag 12 (110114)
Tentan igår gick super! Är ledig i 10 dagar nu och det firades med ett träningspass nu på morgonen, har redan fått träningsvärk -underbart! Är fruktansvärt hungrik idag.........:(

Fyndade träningskläder på Stadium häromdagen....tjänade 2000:-


Dag 13 (110115)
Även idag är jag SÅ hungrig.....blir ju itne bättre av att hänga på maken som äter lunch på ett nyupptäckt lunchställe:


Dag 14 (110116)

Julen är nedplockad.......

.....och lunchen står på bordet.


Dag 15 (110117)
Nu har det gått två veckor då jag endast äter 600 kcal per dag och kan bara konstatera att tiden går otroligt fort. Om en vecka går vi upp till 800 kcal per dag och äter så i 9 veckor.

Jag har nedräkning med favvoserien Solsidan vid min sida, jag tänker såhär: Solsidan började idag och ska hålla på 10 söndagar framöver. Jag har idag 10 veckor kvar, så när Solsidan slutar så ska jag börja äta riktig mat (handfast minus). Oh, så nervös jag blev nu. Tänk att jag troligen då har gått ner ytterligare ca 15 kg till, vilket borde innebära att min totala viktnedgång då är ca 30 kg -shit pommesfrittes!

Nu till nåt helt annat. Köpte en klänning i somras på rean från VILA, har använt den som nattlinne pga materialet är av sådan art att precis alla veck och bilringar syns i den. Av någon anledning så har jag glömt bort den, tills idag då den kom fram vid vår storstädning.

Kanske den får bli en sommarklänning ändå, har aldrig vågat tänka tanken.


Dag 16 (110118)
Usch, vilken seg dag....fy och blä!Trodde det skulle bli bättre efter dagens träning med M på Itrim -men icke sa nicke. Har två till shakes jag måste klämma i mig idag, hur det nu ska gå. Blev inte så bra dag i planeringen märker jag.


Dag 17 (110119)
Snart har mina tre veckor med Very Low Calorie Diet (VLCD) på 600kcal/dag gått....nu är det bara 4 dagar kvar. Har inte tänkt så mycket på det, kan inte säga att jag längtar efter den andra maten heller. Har blivit varnad att kroppen kan kännas konstigt vid övergången till LCD (Low Calorie Diet), man kan känna ett ökat hunger samt att man kanske inte ser så mycket på vågen denna vecka.

Idag efter middagen blev det en sväng till simhallen med familjen. Blev 30 min "rask" simning medan maken och dottern badade -bra kombination tycker jag:). Men shit vad jobbigt det var att simma -är helt slut i kroppen.

Har även rensat lite i min garderob.....hittade lite festgrejjer som ska bli roligt att använda igen:


Dag 18 (110120)
Är fortfarande ledig, har 3 dagar kvar innan vårterminen sätter igång på allvar. Har varit energilös och ofokuserad idag, undra om det beror på det låga energiintaget? Är ständigt frussen så många bad blir det:)

Mitt besök i badkaret....skruttis säger att jag har SPA.  Andra kortet nedan är min utsikt från badkaret:)


Dag 19 (110121)
Status: Hungrik
Vikt: 82,1kg (Totalt sedan nov 2009: -16.9 kg. Sedan start med Itrim: -6.7kg).

Har målat på kontoret och dotterns rum:


Dag 20 (110122)
Idag har vi rensat, rensat och storstädat. Ikväll bjöd vi över svärmor på middag då svärfar har åkt iväg för att jaga några dagar. Det blev kyckling i ugn med fyllning, råstekt potatis och avocadoröra...dock fick jag nöjja mig med tomatsoppan som är väldigt god enligt mitt tycke. Till efterätt blev det kladdkaka som jag inte ens blev sugen på -märkligt!


Dag 21 (110123)
Idag är det sista dagen på min Very Low Calorie Diet (VLCD) och från och med imorgon när jag påbörjar min Low Calorie Diet (LCD) äter jag 200kcal mer per dag (=800kcal/dag).

Resultat dem första 3 veckorna blev 88.8kg - 81.9kg = -6.9 kg (snitt -2.3kg/vecka). Fr o m imorgon kommer viktnedgången bli mindre varje vecka, räknar med ca 1.5 kg/vecka enligt Itrims "beräkningar".

Idag åt jag sista middagen med VLCD och på kvällen provade jag att äta 3/4 av en chokladbar, den var inte så god och jag mådde illa efter. Förhoppningsvis kanske jag vänjer mig för nu är det 9 hela veckor kvar:) Men vet ni vad, jag har avverkat 1/4 av tiden, har små tabeller här hemma som nedräkning för att det ska kännas lättare vid svåra perioder.
Sista VLCD middagen:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar