onsdag 26 januari 2011

Vem är jag?

Är uppvuxen några mil från Stockholm "på landet" tillsammans med min mor & far som firar 40 år som gifta i februari samt mina två äldre systrar (35år & 38 år). Jag anser själv att jag haft en bra uppväxt, var mycket och åkte med min far och bodde på hotell då han i hela sitt liv jobbat med försäljning. På somrarna besökte vi landstället neråt i Sverige och på vintrarna åkte vi antingen till fjällen eller utomlands. Skolgången gick bra och jag har jobbat på olika arbeten (jag älskar att jobba).

Har varit med om en hel del i mitt liv. Träffade min kärlek 1998, köpte vår första lägenhet kort därefter. En månad senare fick vi hem vår älskade hund (Jack Russel) Idefix. Vi firar 10 år som gifta i augusti (det var den roligaste festen jag någonsin vart på). Efter ha bott i lägenheten i 3.5 år flyttade vi hem till mina föräldrar under 9 månader för att leta efter hus. Efter mycket om och men hittade vi ett litet hus som vi tokrenoverade under 5 års tid, under denna period föddes även vår dotter W. Maken fick cancer med operation och cellgiftsbehandling som följd.

Kort efter makens cancerbesked och i slutet av renoveringen av vårt första hus blev jag under 1 års tid sjukskriven pga utmattningsdepression -det var en jä-la resa det också, men jag skulle aldrig vilja vara utan det då jag har lärt mig MASSA om mig själv. Då jag var så djupt nere jag kunde tänka mig så har jag under 2-3 år gått i terapi, både inom den offentliga -och privata vården...så jag börjar bli proffs på mig själv nu vilket är väldigt bra i den beteendeförändringen jag ska påbörja nu på Itrim.

Efter sjukskrivningen tog jag tjänstledigt från mitt jobb för att plugga till beteendevetare, och är klar till sommaren *jippi*!

Jag har även upplevt dem flesta drömmar jag haft: giftemål, barn, hund, rest till många länder, haft min drömbil, haft båt, hus....nu väntar jag bara på att bli miljonär:). Vad tycker jag om då?? Självklart min familj, men både inredning och fotografering kommer väldigt högt upp på listan......och börjar mer och mer tycka att hälsa och matlagning är otroligt skoj!

Nä, nu kan jag nog inte komma på något mer. Nu har ni hela mitt liv i dessa två inlägg jag gjort ikväll....hoppas dem inte blev alltför tråkiga och faktabaserade:)

Jag kan för närvarande inte lägga upp bilder som jag själv tagit från vår "muppdator"...så jag valde en från nätet istället. Måste nog ta och se till så vår dator kommer in för en liten hälsokoll så den blir lite snabbare:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar