fredag 28 januari 2011

Dag 26

Efter ha föllt skruttis till skolbussen bar det iväg till Itrim för ett pulspass. Gick helt okej, passade även på att prata med min hälsorådgivare om måltidsordningen och träningen. Har märkt att jag gärna förskjuter mina måltider på dagarna, så jag kan få äta så sent som möjligt på kvällen. Hennes rekommendation är att jag ska äta första måltiden inom en timme från att jag vaknat och sedan var 4:e timme (ungefär). Ska börja jobba lite mer aktivt med att planera mina matintag så jag får rutin på det. För det är som hon säger, det är nu under dessa första tre månaderna som jag ska sätta in rutinen för när jag väl ska börja äta vanlig mat. När det är dags att byta ut måltidsersättningarna till vanlig mat har jag fullt upp med att ha koll på den......fick reda på att man ska äta fyra gånger per dag med ca 3-5 timmars mellanrum och det ska vara lika mycket för varje portion, misstänker att jag kommer nog få brottas med min frukost. Men är det vad som krävs för att hålla vikten så kämpar jag gärna så att det ska fungera:) 

Kanske det hjälper att skriva i mina måltider och klockslag här på bloggen, jag får helt enkelt prova och se:)
Frukost kl: 10.00 = Jordgupp/lime shake
Lunch kl: 13.30 = Apelsin/mango shake
Mellis kl: 15.30 = Chokladbar
Middag kl: 19.00 = Moussaka

Träning: 30 min pulspass

Uppdatering kl: 21:10
Shit, vad jag har varit hungrig ikväll -har velat äta allt. Första gången jag upplever detta sug sedan jag startade. Men jag försöker fokusera på målet och dricka hinkvis med vatten. Undra om det har något med min PMS att göra........jag som trodde att jag skulle klara mig utan mina PMS tabletter denna månad:(

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Sitter här i soffan och beundrar din blogg. Den är jätte fin =): Och avd kul med alla dessa foton du visar på dig själv.
    Var tvungen att visa min man, som sitter intill, dina före och efter bilder, eftersom det är sån grym skillnad, och han är minst lika impad , haha.
    Du är skitduktig!

    Ha en jätte mysig kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kul att du hittade till mig och att du lämnade ett spår! :)
    Vad inspirerad jag blev av att läsa din blogg + att den är jätte fin!
    Jag är ju bara inne på dag tre ännu men än så länge så känns det bra.
    Må så gott!
    Mvh
    Tina

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Kikar in hos dig också, kul att hitta någon som också är inne i de 12 veckorna :) De andra bloggare jag hittat är ju redan klara med sina 12 veckor för länge sen. Är du i vecka 4 nu?

    Kämpa på med suget! Du är jätteduktig som kommit såhär långt! Vi får peppa varandra!

    Kram Josefine

    SvaraRadera