torsdag 24 februari 2011

Akupunktur

Igår när jag var hos min "kinadam" fick jag nålar både här och där. Hon satte för min hetta i överkroppen och kylan för underkroppen. Cirkulationen behövde ökas både här och där. Jag blev glad när hon sa att min energi har blivit mycket bättre i kroppen. Jag kan inte låta bli att undra ifall det har med min kost att göra eller om jag börjat träna regelbundet sedan en tid tillbaka.

Det första hon sa när hon såg mig....."oj, oj...du har minskat, det är bra, det är bra" på sitt kinesisksvenska språk och sedan "du är stressad!",  hur hon visste det vet jag inte för hon hade inte hunnit undersöka mig varken genom att känna på pulsen eller titta på tungan. Jag kan förklara henne som en övre medelålders trygg person som man skulle vilja ha att luta sig mot i svåra tider. Hon är otrolig effektiv då hon har tre patienter samtidigt men ändå så lugn. Så fort jag kliver innanför dessa trösklar blir jag varm i hela kroppen och vet hur bra jag kommer må när jag traskar därifrån. Utifrån alla hennes kunder (som är över flera hundra) så minns hon ändå lilla mig och min lilla bakgrund, vad jag brukar behöva hjälp med -hur hon lyckas med det är ett under. Min känsla är att hon har en högre förmåga då hon säger saker som bara är så träffande och jag undrar varifrån hon får all information ifrån då jag inte sagt något?

Igår fick jag veta av damen som låg bredvid mig att hon är väldigt erkänd i Sverige, vilket bekräftar mina känslor/tankar om henne. Jag är så glad att jag fick hennes kontaktuppgifter från en räddande ängel för några år sedan och jag ångrar inte en sekund mina besök hos denna mysiga "kinadam".

Här låg jag igår:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar