tisdag 24 maj 2011

Nedräkning till New York, Florida och Karibien

Pappa ringde i går och sa att det har blivit ändring i flygtiden när vi ska åka till New York i november. För oss tre syrror så blir resan 4 timmar längre än mamma och pappas, men VAD GÖR DET?? Det är helt galet att vi ens blir bjudna dit, det är en dröm som jag fortfarande inte fattar kommer att bli sann. Någonstans har jag totalt glömt bort denna resa i all tristess som jag upplevt den senaste tiden.

Jag är evigt tacksam att jag överhuvudtaget har fått detta erbjudande. Självklart kommer jag sakna min älskade familj här hemma, men jag slår bort den känslan för den upplevelse jag kommer att få kommer alla gånger att vara värt varenda minut:)
För er som inte hängt med i min blogg tidigare så fyller min mamma 60 år och
vi tre systrar är medbjudna på ca 3 veckor lång resa.

Nu är allt bokat och klart och vår resa ser ut som föjande:
3 november flyg till New York där vi kommer att bo på ett otroligt lyxigt hotell.
5 november så åker vi vidare till Fourt Lauderdale för en veckas semester i en lägenhet i ett fint område
12 november stiger vi på en lyxkryssare där vi under en vecka kommer tillbringa i Karibien med all inklusive
14 november stopp på Haiti
15 november stopp på Jamaica
17 november stopp i Mexiko
19 novmeber flyger vi tillbaka till New York
22 november åker vi hem utvilade och bruna med en massa inhandlade saker:)

Bilder lånade från internet:




Vad är inte en bättre morot att fortsätta gå ner i vikt än en sådan här resa.
Nu är det 163 dagar kvar. Vilket innebär 23 veckor.......vad kan jag lyckas gå ner i vikt då? 23 veckor x 0.8 (enligt Itrims studier vid en kost med varierat) =ca 18 kg.

Då är jag ju i målvikt för länge sedan.....det här är ju kanoners:):):):)

2 kommentarer:

  1. Är inte alls avundsjuk... Neeej, inte alls...

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag önskar att du kunde klämma in mig i din resväska, låter som en helt underbar resa!

    SvaraRadera