tisdag 24 maj 2011

*Jippi*

Vägde mig idag, vågen visade på samma som tidigare för någon månad sedan. Jag väljer att inte lägga ut vikten nu, då den inte överensstämmer med Itrims våg. Så nästa tisdag efter gruppmötet kommer jag lägga ut vikten igen. Jag är SÅ glad, för jag har inte riktigt orkat bry mig om vad jag har ätit och träning har vi inte ens tittat åt under 4 veckor nu. Det har varit mer sängläge än stående:).

Som jag skrivit tidigare så har jag mått piss under en längre tid av en och annan orsak, vilket resulterar i att mat och träning har kommit i total skymundan. Självklart tänker jag på detta dagligen, hur jag ska göra när jag har orken igen. Tanken finns automatisk i en när man har kämpat så länge med hälsan och vikten, men när man mår riktigt dåligt så finns inte orken och engagemanget till att göra något åt det.

Men nu är den här, orken och engagemanget och jag har hör och häpna till och med fått med maken. Han har på eget bevåg börjat visa intresse om att börja träna med mig och även äta nyttigare och hälsosammare. Och det här kommer att underlätta MASSA för mig samtidigt som vi kommer ha så himla skoj, det blir även lättare för skruttan att få den hälsosamma livsstilen i sig, att det är det naturliga valet för henne i framtiden. För det är ju ändå så att vi lägger en otroligt dålig grund, med allt socker som hon får...som även är dold i all mat:(:(.

Nu är jag på banan igen och det känns kanoners, vågar dock inte ropa HEJ riktigt ännu då det kan komma bakslag. Men jag ska kämpa, kämpa och kämpa!!! 

Jag ser otroligt ljust på framtiden, det är en härlig känsla. Nu är det några veckor kvar på skolan, och det är nu som jag måste kämpa för att få i mig rätt mat och verkligen komma iväg och träna för. Jag sitter mest hela dagarna på stolen och skriver, skriver och skriver. Tiden prioriteras till studierna, och så får det vara nu i slutspurten. Sedan kommer sommarlovet med allt bad, ledighet och så ska vi måla huset -jag ser verkligen fram emot mitt och skruttans sommarlov. Jag ska bara försöka planera för lite aktiviteter för oss, som är pulshöjjande för mig men samtidigt roligt för skruttis. Tips mottages tacksamt!!!

Varma kramar till er alla!!
TACK för alla underbara kommentarer!!!

Bild lånad från www.silentispa.se

Jag har bestämt mig för att boka in en SPA behandling av underbara Jessica efter skolan är slut, jag ska boka in den efter skolan är slut och innan sommarlovet börjar. Tänk man kan väl inte få en bättre examenspresent till sig själv, och en härlig början på ett härligt sommarlov:):).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar