torsdag 4 augusti 2011

Min dag

6.00 Vaknar
6.30 Åker till jobbet
7.00 Sitter svettig och anfådd framför datorn på jobbet efter att gått upp för alla trappsteg. Äter frukost (apelsinshake).
9.00 Möte
10.00 Tillbaka på arbetsplatsen
11.00 Lunch, promenerar totalt 25 min och hälsar på bäste grannen som jobbar i shoppingcentret
11.45 Tillbaka på jobbet, lika anfådd och svettig som i morse. Passar på att prata med chefen om min utbildning och semesterresa till USA i november.
14.00 jag flexar ut 1.5 timme och beger mig till Plantagen och gör storfynd.
15.00 Åker hem
15.30 Kommer hem, ringer sjukvårdsupplysningen för jag börjar bli lite orolig gör mina dubbla hjärtelag/rusningar. Testade min vilopuls som låg på 90-100. Blev hänvisad till akuten, men efter en dialog med maken bestämmer jag mig för att avvakta till efter helgen.
16.00 Lägger mig i vilstolen ute i solen och drömmer om en hund och hur fint vi kommer få på bår tomt. Strax efter kommer make och stolt dotter (som simmar på djupt vatten) hem. Vi ligger och pratar om ditt och datt.
17.00 Matlagning
17.30 Familjen äter egen pytt i panna. Jag äter wokade grönsaker och lax.
18.20 Ligger just nu och jäser i solstolen med Eric Amarillo i hörlurarna. Katten ligger bredvid, dotter cyklar runt med en kompis i området och maken målar det sista på huset.

Ikväll: planera mat för helgen, packa simväskan till imorgonbitti och träningsväskan till eftermiddagen, diska undan maten, läsa igenom min uppsats....

Mitt fynd idag: två vita fick följa med hem idag. Eftersom jag velat ha dessa i fyra år (dock en dyrare variant, men tilld jag är miljonär duger dessa med råge;)). Så kan ni förstå att jag är rätt nöjd och väldigt lycklig!!


-Bloggat ifrån min Iphone.

1 kommentar:

  1. Ta hand om dig! Hjärtrusning (eller känslan av den) är inga bra stress signaler. Försök inte göra allt. Ta hand om dig! Och låt träningen bli din återhämtning. Lycka till på jobbet (och din fortsatta viktminskning)!

    SvaraRadera