onsdag 23 oktober 2013

I`m back!!

Nu är det 1 år och 4 månader sedan jag skrev sist.....och vet ni vad. Vi har fått en till bebis! Från att kämpat järnet för att bli gravida till att nu vara tre barns förälder. Helt galet underbart! Våra barn är nu 9 år, 15 månader och 3 månader gamla.

Hur har det gått med vikten då?

Oktober 2011, inskrivningsvikt graviditet 2: 86kg
November 2012, inskrivningsvikt graviditet 3: 98kg
November 2013, dagens vikt 94kg
 
Eftersom vi inte ska ha fler bebisar, förutom fosterbarn så kommer jag inte behöva utsätta min kropp för mer graviditeter. Jag har kämpat med att gå ner i vikt (vägde 109kg vid förlossningen), men just nu går det trögt....VÄLDIGT trögt. Men jag kämpar och jag tränar utifrån Olga Rönnbergs träning för nyblivna mammor. Just nu har jag det rätt tungt med sömnen, så jag är inte världens piggaste.

Använder mig av appen Shape Up för att räkna kalorier och tränar styrka (försiktigt) 3 ggr i veckan. Mitt stora problem är att jag måste komma på mat att äta, som är magert. Funderar skarpt på att börja med LCD. Måste fundera. Jag ammar inte, så det skulle fungera. Kanske det är rätt läge i livet just nu. Jag slipper tänka, bara öppna och äta. Nackdelen är att kroppen kommer få ännu mer bristningar, men tänk så skönt.

Numer drar vi runt på en syskonvagn:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar